A map of projects subsidised by the ROP of the LV for the years 2007-2013

rpo.lubelskie.pl

Budowa drogi i ścieżki rowerowej w ciągu Traktu Królewskiego w Ostrowie Lubelskim

Agreement NoRPLU.05.02.00-06-008/09-00
BeneficiaryGmina Ostrów Lubelski
The total value of the project3,009,326.02 PLN
Subsidy from EU funds1,494,853.00 PLN
Axis, action V. Transport/ 5.2. The local transport system/
Date of signature 22-09-2014
Area of project realisation

district lubartowski/ Ostrów Lubelski commune

Description

Projekt dotyczył budowy ulic:
- partyzantów o długości - blisko 1 km
- ul. „bez nazwy” o długości - 136 m
- ul. Unicka o długości - 403 m

Razem: prawie 1,5 km

oraz:

- chodnika – ponad 1, km
- ścieżki rowerowej – prawie 1,5 km
- przejść dla pieszych w liczbie 9

Dzięki realizacji projektu powstały:
- długość wybudowanych dróg gminnych – 1,5 km-
- liczba wybudowanych skrzyżowań – 5 sztuk
- długość wybudowanych chodników – 1,16 km
- długość wybudowanych ścieżek rowerowych – 1,43 km
- liczba przejść dla pieszych – 9 sztuk

Zrealizowana inwestycja przyczyniła się do:

- aktywizacji gospodarczej, turystycznej miasta – w wyniku realizacji inwestycji udostępnione zostało 47 ha obszaru miasta. Inwestycja objęła bezpośrednim oddziaływaniem 103 gospodarstwa domowe. Poprawiła się jakość prowadzenia działalności gospodarczej dla zasadniczo wszystkich podmiotów gospodarczych zlokalizowanych na terenie Ostrowa Lubelskiego,
- udostępnienia terenów pod zabudowę mieszkaniową,
- podniesienia jakości życia mieszkańców – Infrastruktura drogowa spełniająca standardy cywilizacyjne oznacza wydatną poprawę jakości życia osób z niej korzystających. Skrócił się czas przejazdu pomiędzy skrajnymi punktami odcinka o 2.26 min.sek (z 4.32 do 2.26 min.sek), podniósł się komfort oraz jakość użytkowania drogi dla ok. 420 tyś użytkowników (na rok),
- uzyskania wymiernych efektów ekonomicznych - oszczędności na eksploatacji pojazdów, oszczędności na emisji spalin, oszczędności na czasie podróży pasażerów, oszczędności na czasie pracy kierowców, oszczędności na kosztach wypadków drogowych,
- podniesienia estetyki Miasta,
- przeciwdziałania marginalizacji społeczności lokalnej.

RPOWL na youtube