Agreement No | RPLU.05.03.00-06-007/10-00 |
Beneficiary | Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Lublin - Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. |
The total value of the project | 60,494,796.85 PLN |
Subsidy from EU funds | 26,150,511.12 PLN |
Axis, action | V. Transport/ 5.3. Urban public transport/ |
Date of signature | 29-08-2012 |
Area of project realisation |
Sercem systemu zasilającego trolejbusy jest Centrum Dyspozycji Mocy, przy ul. Szczerbowskiego, zwane także Centrum Sterowania Podstacjami. Centrum umożliwia zdalne sterowanie urządzeniami zasilającymi trakcję trolejbusową w Lublinie oraz gwarantuje większą stabilność sieci zasilającej trolejbusy. W efekcie ryzyko przerw w dostawie prądu jest dużo mniejsze. Zastosowanie najnowszych rozwiązań zapewni przynajmniej 35 letni okres eksploatacji urządzeń.
W Lublinie funkcjonuje jedna z trzech czynnych sieci trolejbusowych w Polsce. Początki ekologicznej komunikacji w mieście nad Bystrzycą sięgają początku lat 50. XX wieku. Wtedy na ulicach Lublina pojawiły się pierwsze autobusy napędzane energią elektryczną. Aktualnie tabor trolejbusowy liczy łącznie 65 pojazdów, w tym 30 to niskopodłogowe, przystosowane do przewożenia osób niepełnosprawnych, wyposażone w głosową zapowiedź przystanków i monitoring nowoczesne trolejbusy. Popularne „trajtki” posiadają też biletomaty do sprzedaży biletów, „ciepłe guziki” umożliwiające samodzielne otwieranie drzwi przez pasażerów oraz bezpłatny dostęp do Internetu.