A map of projects subsidised by the ROP of the LV for the years 2007-2013

rpo.lubelskie.pl

"Budowa drogi gminnej - ulicy Granicznej w Kraśniku (II etap)"

Agreement NoRPLU.05.02.00-06-065/09-00
BeneficiaryGmina Miejska Kraśnik
The total value of the project2,693,674.75 PLN
Subsidy from EU funds1,346,837.37 PLN
Axis, action V. Transport/ 5.2. The local transport system/
Date of signature 21-12-2012
Area of project realisation

district kraśnicki/ Kraśnik commune

Description

W ramach inwestycji przebudowano odcinek ulicy Granicznej (108410L) o długości 0,942 km (941,7 m) wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Przebudowa realizowana była od ulicy Krasińskiego – droga powiatowa (km 0+000,00) do skrzyżowania z ulicą Gmeinera – droga gminna (km 0+941,7).
Projekt składał się z następujących elementów:
- wykonania jezdni jedno-jezdniowej prowadzącej ruch w obu kierunkach,
- wykonania obustronnych chodników i ścieżki rowerowej,
- budowę skrzyżowania ulicy Granicznej z ulicą Gmeinera i Stelmaszczyka,
- wykonania zjazdów indywidualnych,
- wykonania pasów zieleni,
- wykonania oznakowania pionowego i poziomego,
- wykonania przebudowy infrastruktury kolidującej z Inwestycją
- budowy chodników, ścieżki rowerowej oddzielonych od jezdni pasem zieleni o wymiarach mieszczących się w pasie drogowym ustalonym w planie zagospodarowania przestrzennego Miasta. W rezultacie projekt przyczynił się do:
- odciążenia komunikacyjne ulicy Słowackiego i Krasińskiego;
- połączenia drogi wojewódzkiej 833 z ulicą Krasińskiego będącą częścią drogi powiatowej;
- skrócenia czasu przejazdu między głównymi dzielnicami miasta;
- zapewnienia alternatywnego przejazdu dla ruchu tranzytowego;
- poprawy standardu życia i jakości mieszkańców fabrycznej części Kraśnika;
- poprawy estetyki terenów objętych projektem;
- poprawy wizerunku miasta i zwiększenie komfortu korzystania z miasta przez turystów;
- ochrony środowiska poprzez: ograniczenie emisji spalin samochodowych i hałasu, eliminowanie przyspieszonego zużycia pojazdów;
- poprawy dostępności do terenów południowej części dzielnicy;
- dostosowana istniejącej infrastruktury drogowej do obowiązujących standardów, m.in.: w zakresie dopuszczalnego nacisku na oś oraz projektowej prędkości samochodów osobowych;
- poprawy bezpieczeństwa ruchu pieszych poprzez budowę ścieżki rowerowej i chodników oddzielonych od jezdni pasem zieleni;
- poprawy dostępności do obiektów użyteczności publicznej (Wioska dziecięca SOS, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Publiczne Gimnazjum nr 1, Kraśnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji).

Gallery

RPOWL na youtube