| Numer umowy | RPLU.05.03.00-06-007/10-00 | 
| Beneficjent | Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Lublin - Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. | 
| Wartość projektu | 60 494 796,85 PLN | 
| Dofinansowanie UE | 26 150 511,12 PLN | 
| Oś, działanie | V. Transport/ 5.3. Miejski transport publiczny/ | 
| Data podpisania umowy | 29-08-2012 | 
| Obszar realizacji projektu | 
Sercem systemu zasilającego trolejbusy jest Centrum Dyspozycji Mocy, przy ul. Szczerbowskiego, zwane także Centrum Sterowania Podstacjami. Centrum umożliwia zdalne sterowanie urządzeniami zasilającymi trakcję trolejbusową w Lublinie oraz gwarantuje większą stabilność sieci zasilającej trolejbusy. W efekcie ryzyko przerw w dostawie prądu jest dużo mniejsze. Zastosowanie najnowszych rozwiązań zapewni przynajmniej 35 letni okres eksploatacji urządzeń.
W Lublinie funkcjonuje jedna z trzech czynnych sieci trolejbusowych w Polsce. Początki ekologicznej komunikacji w mieście nad Bystrzycą sięgają początku lat 50. XX wieku. Wtedy na ulicach Lublina pojawiły się pierwsze autobusy napędzane energią elektryczną. Aktualnie tabor trolejbusowy liczy łącznie 65 pojazdów, w tym 30 to niskopodłogowe, przystosowane do przewożenia osób niepełnosprawnych, wyposażone w głosową zapowiedź przystanków i monitoring nowoczesne trolejbusy. Popularne „trajtki” posiadają też biletomaty do sprzedaży biletów, „ciepłe guziki” umożliwiające samodzielne otwieranie drzwi przez pasażerów oraz bezpłatny dostęp do Internetu.