Numer umowy | RPLU.08.03.00-06-054/09-00 |
Beneficjent | Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki im. Papieża Jana Pawła II w Zamościu |
Wartość projektu | 4 397 742,90 PLN |
Dofinansowanie UE | 3 733 313,98 PLN |
Oś, działanie | VIII. Infrastruktura społeczna/ 8.3. Ochrona zdrowia/ |
Data podpisania umowy | 30-06-2011 |
Obszar realizacji projektu |
W ramach realizacji projektu:
1. Wdrożono jeden system radiologiczny umożliwiający ocenę, przetwarzanie i archiwizację wyniku badań rentgenowskich pozyskanych w postaci cyfrowej, z możliwością dystrybucji na oddziały szpitalne oraz poradnie;
2. Zakupiono i zainstalowano dwa kompletne stanowiska opisowo-obrazowe wyposażone w stacje diagnostyczne dedykowane do mammografii, zaś pozostałych osiem stanowisk zostało zmodernizowanych (razem 10 stanowisk);
3. Zakupiono aparat cyfrowy mammograficzny wraz z systemem kontroli jakości, aparat rentgenowski przyłóżkowy wraz z systemem kontroli jakości oraz multidiagnostyczny aparat rentgenowski fluoroskopowo-angiograficzny. Badania diagnostyczne wykonywane pacjentom są świadczone na najwyższym poziomie;
4. Zakupiono ogólnodiagnostyczy czytnik płyt obrazowych i cyfrowe kasety obrazowe w pełnym zakresie formatów do aparatu rentgenowskiego jezdnego oraz kamery do wydruków filmów ogólnodiagnostycznych i mammograficznych w technologii suchej. Wyposażenie to, p zintegrowane z wysokospecjalistycznym sprzętem medycznym, umożliwia pełne wykorzystanie możliwości diagnostycznych mammografu i aparatów rentgenowskich.
Technologie przewidziane jako wiodące dla wybranego sprzętu celem realizacji projektu zostały wybrane ze względu na swoją innowacyjność, a także dlatego, iż promują technologie optymalne i sprawdzone na światowym rynku. Technologie te spełniają normy ochrony środowiska oraz w istotny sposób ograniczają dawkę promieniowania przyjmowana przez pacjenta w trakcie badania w porównaniu z analogowym sprzętem diagnostycznym. Zakup wyżej wymienionego sprzętu umożliwił zwiększenie liczby wykonanych badań oraz spowoduje skrócenie czasu badania pacjenta.