Mapa projektów dofinansowanych z RPO WL na lata 2007-2013

rpo.lubelskie.pl

Modernizacja przejazdów kolejowych w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami publicznymi na terenie województwa lubelskiego w zakresie urządzeń zabezpieczenia przejazdów.

Numer umowyRPLU.05.04.00-06-003/11-00
BeneficjentPKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wartość projektu1 102 179,70 PLN
Dofinansowanie UE750 118,27 PLN
Oś, działanie V. Transport/ 5.4. Transport kolejowy/
Data podpisania umowy 25-02-2015
Obszar realizacji projektu

powiat chełmski/ Rejowiec Fabryczny

powiat zamojski/ Zamość

powiat chełmski/ Dorohusk

powiat łukowski/ Łuków

powiat krasnostawski/ Łopiennik Górny

powiat zamojski/ Zwierzyniec

powiat lubelski/ Niedrzwica Duża

powiat kraśnicki/ Trzydnik Duży

powiat kraśnicki/ Szastarka

powiat biłgorajski/ Józefów

powiat świdnicki/ Trawniki

powiat świdnicki/ Mełgiew

Powiat m. Lublin/ M. Lublin

powiat rycki/ Ryki

powiat kraśnicki/ Wilkołaz

powiat krasnostawski/ Krasnystaw - miasto

powiat łęczyński/ Milejów

powiat biłgorajski/ Biłgoraj

Opis

Przedmiotem niniejszego projektu była modernizacja 24 szt. przejazdów kolejowych zlokalizowanych na następujących liniach kolejowych:
1.Linia nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk - 7 szt.,
2.Linia nr 26 Łuków – Radom - 2 szt.,
3.Linia nr 66 Zwierzyniec – Stalowa Wola Południe - 1 szt.,
4.Linia nr 68 Lublin – Przeworsk - 7 szt.,
5.Linia nr 69 Rejowiec –Hrebenne - 6 szt.,
6.Linia nr 72 Zawada – Hrubieszów Miasto - 1 szt.

Zakres rzeczowy projektu obejmował między innymi:

1.Modernizację 24 szt. przejazdów kolejowych w poziomie szyn na sześciu liniach kolejowych województwa lubelskiego.
2.Modernizację nawierzchni drogowej na 19 szt. przejazdów kolejowych z wymianą płyt na małogabarytowe.

Celami realizacji projektu, w ramach którego dokonana została modernizacja 24 przejazdów kolejowych było:

• odwołanie ograniczeń prędkości pociągów na 12 przejazdach,
• zaniechanie wprowadzenia ograniczeń prędkości na 9 przejazdach z iloczynem ruchu sięgającym wartości granicznych,
• zmniejszenie wypadkowości,
• zmniejszenie ilości przejazdów kategorii „D” bez zabezpieczenia rogatkami, półrogatkami, sygnalizacją świetlną, które posiadają największą wypadkowość,
• podwyższenie kategorii przejazdów,
• dostosowanie przejazdów do niezbędnych wymogów w zakresie ich osygnalizowania,
• poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego
• poprawa stanu technicznego nawierzchni drogowej przejazdów,
• poprawa jakości usług i uatrakcyjnienie transportu kolejowego,
• poprawa jakości funkcjonowania systemów transportu publicznego,
• wyeliminowanie zagrożeń ruchu kolejowego i drogowego wynikających ze stanu technicznego nawierzchni, dróg dojazdowych do przejazdów, dużej awaryjności przestarzałego typu urządzeń,
• zmniejszenie skutków negatywnego oddziaływania na środowisko,
• poprawa dostępności transportu kolejowego w obsłudze ludności oraz przewozie towarów, ożywienie ruchu turystycznego,
• usprawnienie komunikacji zbiorowej oraz połączenie wydajnym systemem transportowym z resztą układu komunikacyjnego regionu i kraju.

RPOWL na youtube