Numer umowy | RPLU.07.02.00-06-015/09-00 |
Beneficjent | Lokalna Organizacja Turystyczna "Kraina Lessowych Wąwozów" |
Wartość projektu | 64 161,84 PLN |
Dofinansowanie UE | 44 913,29 PLN |
Oś, działanie | VII. Kultura, turystyka i współpraca międzyregionalna/ 7.2. Promocja kultury i turystyki/ |
Data podpisania umowy | 29-11-2011 |
Obszar realizacji projektu |
powiat opolski/ Opole Lubelskie |
Przedmiotem projektu była kompleksowa kampania promocyjna Krainy Lessowych Wąwozów. Na terenie tym promocją turystyczną zajmuje się Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Lessowych Wąwozów” , promująca regionalne i lokalne produkty turystyczne. Podjęte zostały następujące działania:
- Przygotowanie dokumentacji: „Program rozwoju i promocji produktów turystycznych” oraz „Katalogu standaryzacji wydawnictw i materiałów promocyjnych”.
- System tablic promocyjnych "Hity turystyczne Krainy Lessowych Wąwozów" (150 sztuk tablic) oraz tablic informacyjnych (ustawione przy najważniejszych atrakcjach regionu, minimum 50 sztuk).
- Zakup wyposażenia do Punktów i Centrów Informacji Turystycznej na terenie Krainy Lessowych Wąwozów, m.in. komputery, biurka i krzesła, stojaki na materiały promocyjne. PIT-y powstaną w Wojciechowie, Wąwolnicy, Janowcu i Poniatowej, zaś CIT-y w Nałęczowie, Puławach, Opolu Lubelskim i Kazimierzu Dolnym, łącznie 8 ośrodków tego typu.
- Przebudowa i obsługa portalu internetowego – udoskonalone zostaną dotychczasowe funkcje oraz wprowadzone zostaną nowe aplikacje, m.in. wersje językowe strony.
- Promocja serwisu www.kraina.org.pl – koszty związane z pozycjonowaniem strony, aby w popularnych wyszukiwarkach serwis internetowy był w czołówce wyników przy wyszukiwaniu za pomocą słów kluczowych.
- Udział w targach turystycznych – dofinansowanie udziału w imprezach targowych odbywających się w okresie realizacji zadania, m.in. w Warszawie, Poznaniu. Sfinansowany zostania koszt zakupu powierzchni wystawienniczej, organizacji stoiska, transportu materiałów, kosztów noclegów i wyżywienia osób obsługujących stoisko.
- Zorganizowanie dwóch wizyt studyjnych w regionie dla 20 uczestników każda, zaproszeni zostali dziennikarze z Polski, przedstawiciele Lokalnych Organizacji Turystycznych oraz biur podróży, piloci wycieczek.
- Wydawnictwa i materiały promocyjne- wydawnictwo ogólnoproduktowe dotyczące wszystkich atrakcji i produktów Krainy Lessowych Wąwozów oraz trzy wydawnictwa tematyczne o wybranych produktach turystycznych (wraz z wersjami językowymi), w łącznym nakładzie- 70 000 sztuk. Powstał film promocyjny dotyczący zasobów turystycznych regionu, wydany w nakładzie 6 000 sztuk. Wyprodukowano także gadżety promocyjne zawierające logo i hasła promocyjne w ilości 5000 sztuk.
- System GPS turystycznego – opracowano aplikację gps wraz z systemem komunikatów głosowych odtwarzanych przy atrakcjach turystycznych.
- Organizacja imprezy „Hity turystyczne Krainy Lessowych Wąwozów”- impreza jednodniowa, cykliczna.
- Promocja projektu – plakat promocyjny, informacje w prasie, konferencja podsumowująca.
Łącznie utworzonych zostało 8 punktów informacji turystycznej, 1 strona internetowa, wydano 81 000 sztuk materiałów promocyjnych, zakupiono 148 sztuk sprzętu i wyposażenia, zorganizowano łącznie 5 imprez/wydarzeń
Strona wydrukowana z serwisu http://mapa-rpo2016.rpo.lubelskie.pl.
Zobacz online: http://mapa-rpo2016.rpo.lubelskie.pl/pl/projekt-2592/kampania-promocyjna-krainy-lessowych-wawozow