Agreement No | RPLU.05.04.00-06-003/11-00 |
Beneficiary | PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. |
The total value of the project | 1,102,179.70 PLN |
Subsidy from EU funds | 750,118.27 PLN |
Axis, action | V. Transport/ 5.4. Rail transport/ |
Date of signature | 25-02-2015 |
Area of project realisation |
district chełmski/ Rejowiec Fabryczny commune district zamojski/ Zamość commune district chełmski/ Dorohusk commune district łukowski/ Łuków commune district krasnostawski/ Łopiennik Górny commune district zamojski/ Zwierzyniec commune district lubelski/ Niedrzwica Duża commune district kraśnicki/ Trzydnik Duży commune district kraśnicki/ Szastarka commune district biłgorajski/ Józefów commune district świdnicki/ Trawniki commune district świdnicki/ Mełgiew commune district c. Lublin/ City Lublin commune district kraśnicki/ Wilkołaz commune district krasnostawski/ Krasnystaw - city commune |
Przedmiotem niniejszego projektu była modernizacja 24 szt. przejazdów kolejowych zlokalizowanych na następujących liniach kolejowych:
1.Linia nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk - 7 szt.,
2.Linia nr 26 Łuków – Radom - 2 szt.,
3.Linia nr 66 Zwierzyniec – Stalowa Wola Południe - 1 szt.,
4.Linia nr 68 Lublin – Przeworsk - 7 szt.,
5.Linia nr 69 Rejowiec –Hrebenne - 6 szt.,
6.Linia nr 72 Zawada – Hrubieszów Miasto - 1 szt.
Zakres rzeczowy projektu obejmował między innymi:
1.Modernizację 24 szt. przejazdów kolejowych w poziomie szyn na sześciu liniach kolejowych województwa lubelskiego.
2.Modernizację nawierzchni drogowej na 19 szt. przejazdów kolejowych z wymianą płyt na małogabarytowe.
Celami realizacji projektu, w ramach którego dokonana została modernizacja 24 przejazdów kolejowych było:
• odwołanie ograniczeń prędkości pociągów na 12 przejazdach,
• zaniechanie wprowadzenia ograniczeń prędkości na 9 przejazdach z iloczynem ruchu sięgającym wartości granicznych,
• zmniejszenie wypadkowości,
• zmniejszenie ilości przejazdów kategorii „D” bez zabezpieczenia rogatkami, półrogatkami, sygnalizacją świetlną, które posiadają największą wypadkowość,
• podwyższenie kategorii przejazdów,
• dostosowanie przejazdów do niezbędnych wymogów w zakresie ich osygnalizowania,
• poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego
• poprawa stanu technicznego nawierzchni drogowej przejazdów,
• poprawa jakości usług i uatrakcyjnienie transportu kolejowego,
• poprawa jakości funkcjonowania systemów transportu publicznego,
• wyeliminowanie zagrożeń ruchu kolejowego i drogowego wynikających ze stanu technicznego nawierzchni, dróg dojazdowych do przejazdów, dużej awaryjności przestarzałego typu urządzeń,
• zmniejszenie skutków negatywnego oddziaływania na środowisko,
• poprawa dostępności transportu kolejowego w obsłudze ludności oraz przewozie towarów, ożywienie ruchu turystycznego,
• usprawnienie komunikacji zbiorowej oraz połączenie wydajnym systemem transportowym z resztą układu komunikacyjnego regionu i kraju.